Rajdy WoD, Hellfire Citadel, Władca Cieni Iskar

Shadowlord Iskar był przywódcą zbójeckiej grupy Arrakoa. Po nieudanych próbach wskrzeszenia Terokka i odzyskania utraconej formy otrzymał propozycję od Gul'dana. Stary czarnoksiężnik zaproponował układ, obiecując Iskarowi złamanie starożytnego zaklęcia Sete. Iskar odzyskuje skrzydła, ale cienie, wśród których błądził, nie opuszczają go...

 

Przegląd walki z Iskarem, Władcą Cieni

Iskar będzie tworzył iluzje, aby zmylić graczy. Aby je wykryć, możesz użyć Oka Anzu, które gracze będą mogli przekazywać sobie nawzajem. W ten sposób będzie można odpierać ataki bossa i jego stworów. Od czasu do czasu Iskar wznosi się w powietrze i atakuje ziemię swoimi promieniami Obscur, podczas gdy jego akolici schodzą w dół i walczą tam z graczami.

Jeśli Oko Anzu nie zostanie zabrane przez żadnego gracza, zacznie zadawać obrażenia od Niekontrolowanego Promieniowania wszystkim osobom znajdującym się w pobliżu. Kto weźmie Oko, otrzyma efekt Anzu Glow, który zadaje 21818 obrażeń co 2,50 sekundy.

Zdolności Iskara.

  • Punktowy Podmuch - boss wyrzuca z siebie wiązkę energii Plagi, zadając 865456 jednostek obrażeń od ognia celom znajdującym się przed nim.
  • Irreal Winds - Tworzy iluzję wiatru, który popycha graczy do cajusa platformy. Obecność Oczu Anzu rozwiewa tę iluzję.
  • Scourge Shakram - Szef rzuca Scourge Shakram, który odbija się od trzech graczy rykoszetem, zanim wróci z powrotem. Shakram eksploduje po zetknięciu z graczami, zadając 112606 obrażeń od energii ognia wszystkim pobliskim wrogom.
    Zadaje 112606 obrażeń innym osobom, które napotka na swojej drodze.
  • Nierzeczywiste rany - władca cieni Iskar wypuszcza nierzeczywiste strzały, które ranią cele i powodują silne krwawienie, dopóki ich zdrowie nie spadnie poniżej 90%. Zadaje 103879 obrażeń od czarnej magii i dodatkowo 34667 obrażeń od czarnej magii co 2 sekundy, aż cel osiągnie 90% zdrowia. Posiadanie Oczu Anzu rozwiewa tę iluzję.
  • Purge of Abomination - wiązka zbezczeszczonego światła skupia się na celu, podpalając ziemię i zadając 103879 obrażeń od ognia co 1,5 sekundy.

Wrona Obrzydliwości zadaje celowi Nierzeczywiste Zepsucie - ofiara eksploduje, zadając 185803 obrażeń od ognia wszystkim pobliskim wrogom i zwiększając obrażenia od ognia o 100% przez 10 sekund. Wszyscy posiadający umiejętność Oko Anzu są odporni na tę iluzję.

Oko Cienia co 1,5 sekundy wywołuje efekt "Sprzężonej Błyskawicy Obrzydliwości", który zadaje 121212 jednostek obrażeń od sił natury, a następnie przenosi się na innych graczy. Oddziałuje na łącznie 5 celów. Obrażenia zadawane przez siłę natury zwiększają się o 25% przy każdym użyciu umiejętności Chained Lightning of Abomination. Umiejętność ta może zostać przerwana przez przeciwników z Okiem Anzu.

Upadły Kapłan Terokki. Iskar oznacza wiele celów efektem Irreal Bomb of Scourge i jeden efektem Scourge Bomb. Irreal Bomb of Abomination eksploduje, powodując Explosion of Abomination (103879 obrażeń od mocy ognia dla wszystkich wokół). W momencie rozproszenia wszystkie bomby poza Bombą Obrzydliwości zostają rozproszone.

Taktyka na Iskar

Taktyka w trybie normalnym

Jest to walka, która składa się z dwóch naprzemiennych faz. W pierwszej fazie masz do czynienia z Iskar i w drugiej fazie dostaje się w powietrze i ma do czynienia z uzależnionych. W większości przypadków gracze muszą zadawać obrażenia jednemu celowi, z opcją poke i pooch na addras.

Główną mechaniką ataku są "oczy Anzu". Iskar ma w swoim arsenale kilka umiejętności, które tworzą iluzje. Oko Anzu pomoże je rozproszyć. Gracz, który trzyma Oko, rozwiewa zaklęcia Iskara. Co powinieneś wiedzieć o tym mechaniku? Przeczytaj poniżej:

  • Oko Anzu leży przed Iskar, a na początku bitwy jeden z graczy musi po nie podbiec i je zdobyć;
  • Jeśli Oko Anzu nie znajduje się przed graczami, to w całym raidzie występuje silny Damag;
  • Gracz, który trzyma Oko, otrzymuje duży przycisk dodatkowych umiejętności. Za pomocą tego przycisku można przekazać oko innemu graczowi;
  • Gracz trzymający Oko otrzymuje obrażenia, które się kumulują i w pewnym momencie nie może ich już zadać;
  • Stosy spadną 20 sekund po tym, jak gracz przekaże Oko innemu graczowi;

Działania rajdu podczas spotkania są następujące:

  • Ustaw trzy znaczniki dla Shakram of Scourge (pozycje czołgu, mili i rdd) przed rozpoczęciem bitwy;
  • Zatankuj Iskara na środku pomieszczenia, aby zminimalizować ryzyko wypchnięcia go poza platformę przez Irreal Winds;
  • "Sizzle of Scourge" powinien być rzucony po przeciwnej stronie znaczników shakramu;
  • Rzuć Oko Anzu na graczy, którzy są pod wpływem Irreal Winds; priorytet: Tanki > Healerzy > Milicjanci > Rangersi;
  • Jeśli to konieczne, rzuć Oko Anzu na graczy, którzy są pod wpływem Irreal Wounds;
  • Fazy z addonami występują przy 80%, 55% i 30% bossów;
  • Podczas faz z addonami, pierwszeństwo obrażeń jest następujące: Upadły Kapłan Terokki > Cieniobójca > Kruk Plagi;
  • Tanki muszą mieć przy sobie Oko Anzu, aby przerwać Łańcuchową Błyskawicę Plagi i Nierzeczywiste Zepsucie, które rzuca Kruk Plagi;
  • Uzdrowiciele muszą posiadać Oko Anzu, aby rozbroić "Bombę Plagi";
  • W fazie Dodatków poszukaj na stole po prawej stronie miejsca, gdzie znajduje się Oko Anzu;
  • Rajd powinien uciec, aby otrzymać debuff, gdy Iskar rzuci 'Spot Blast';

Cele klasy i roli w programie enkaunter

Zbiorniki:

  • Przechwyć Iskara, jeśli drugi tank jest pod Shakram of Scourge;
  • Odwrót z Shakramem of Squalor do wcześniej ustalonego miejsca;,
  • Jeśli masz na sobie efekt Irreal Winds, pamiętaj, aby dać go drugiemu graczowi, gdy dostaniesz Oko;
  • Kiedy Iskar wystartuje, zajmij się Dodatkami;
  • Podczas drugiej i trzeciej fazy z Dodatkami przerwij "Łańcuchową błyskawicę plagi", mając przy sobie Oko Anzu;
  • Rzuć Oko do uzdrowiciela po przerwaniu;
  • Podczas trzeciej fazy z Addsami, tank trzymający Raven of Scourge powinien również przerwać Scourge Chain Lightning;

Szkodniki:

  • Jeśli zostaniesz trafiony przez Shakrama, uciekaj do wyznaczonego wcześniej miejsca;
  • Jeśli jesteś pod wpływem efektu Wiatru Nierzeczywistości, pamiętaj, aby dać go drugiemu graczowi;
  • Zabij Skwierczącą Plagę z dala od rajdu;
  • Podczas fazy z Addsami, Upadły Kapłan jest priorytetem;

Hils:

  • Gracze, którzy mają na sobie Shakram of Scourge, Irreal Wounds i Sizzle of Scourge wymagają dodatkowej uwagi;
  • Jeśli jesteś pod wpływem efektu "Irreal Winds", pamiętaj, aby przekazać Oko drugiemu graczowi;
  • Jeśli dostaniesz Shakrama, uciekaj do wyznaczonego wcześniej miejsca;
  • Podczas Fazy Dodatków, jeśli masz Oko Anzu, usuń Bombę Plagi, a następnie daj Oko czołgowi;
  • Użyj zabezpieczeń rajdu, aby osłabić "Spot Blast" oraz "Shakram of Scourge";

Taktyka w trybie heroicznym

Nie ma żadnych kardynalnych różnic w stosunku do normy.

Taktyka w trybie epokowym

Tryb Epoch dodaje kolejny typ addonów i dwie nowe mechaniki.

Podczas fazy Iskar, boss użyje zaklęcia, które wytrąci Oko z rąk gracza. Inną rzeczą, którą należy wiedzieć o tym zaklęciu:

  • Szef rzuca zaklęcie co 30 sekund;
  • Gracz otrzymuje poważne obrażenia;
  • Oko pojawi się w pobliżu gracza, który je trzymał;
  • Po wyjęciu z rąk gracza, Oko Anzu natychmiast zacznie zadawać obrażenia rajdowi;
  • Drugi gracz musi podnieść Oko, aby go użyć;

W każdej fazie, wraz z normalnym zestawem dodatków, Iskar przywoła dodatkowy Irreal Resonance:

  • Adde rzuca "Chains of Despair" (Łańcuchy rozpaczy), które wiszą na sześciu graczach w rajdzie Dark Bonds.
  • W ten sposób powstają trzy pary "partnerów", ale gracze nie mogą zobaczyć, kim są ich partnerzy, dopóki nie dostaną w swoje ręce Oka Anzu;
  • Aby usunąć łańcuchy, gracz musi podbiec do swojego partnera tak, aby nałożyć na siebie okręgi Dark Link;
  • Jeśli gracz nałoży się na kręgi kogoś, kto nie jest jego partnerem, zostanie uruchomiony zły mechanizm Porzuconej Dziury i obaj prawdopodobnie zginą;
  • Jeśli partner gracza zginie przed usunięciem Mrocznych Obligacji, pozostały przy życiu partner otrzyma obrażenia od Porzuconej Nadziei;
  • Jeśli debuff zniknie naturalnie, ponownie zadawane są obrażenia Porzuconej Nadziei;

Bardzo ważne jest, aby oddalić się od siebie jak najdalej przed wystąpieniem rezonansu irrealnego, aby okrążenia graczy nie nałożyły się na siebie i nie spowodowały eksplozji.

Tak więc kolejność w jakiej piekła są uśmiercane jest następująca:

  • Irreal Resonance;
  • Upadły kapłan;
  • Scourge of Scourge;
  • Raven of Scourge;

Wreszcie, na epokowym poziomie trudności obrażenia od Irreal Wounds są wysokie i gracz może potrzebować Eye of Anzu do dispela, zamiast hiltów starających się utrzymać powyżej 90% zdrowia.