Rajdy WoD, Hellfire Citadel, Zakuun Lord of Abomination

Lordowie Podłych to oficerowie Płonącego Legionu, którzy podlegają bezpośrednio Archimonde'owi. Zakuun został kiedyś przydzielony do "pracy" z głową orkowego klanu Song of War.

 

Omówienie Zakuun, Władca Plugastwa

Zakuun walczy zarówno toporem, jak i gołymi rękami z różnymi umiejętnościami. W trakcie walki próbuje stworzyć Kryształy Obrzydliwości. Gracze mogą temu zapobiec, absorbując energię klątwy. Tak czy inaczej, umiejętności Zakuuna wywołują eksplozję, jeśli dotkną kryształu lub gracza, który wchłonął jego energię.

Umiejętności Zakuun's Lord of Abomination

Mechanika walki jest następująca:

W stanie uzbrojenia.

Na początku walki boss jest uzbrojony w topór. Gdy jest uzbrojony, atakuje swój cel rzadkim, pojedynczym atakiem w walce wręcz.

  • Slashing Souls zadaje 227273 obrażeń od czarnej magii celowi. Ofiary doznają efektu Rozdarcia Duszy i stają się bezcielesne. W trybie Epickim Rozdarcie Dusz uderza 5 celów znajdujących się w odległości 5 jardów od siebie. Efekt Rozszczepienia Duszy działa nie tylko na główny cel, ale wszystkie cele trafione efektem Rozszczepienia Duszy stają się bezcielesne.
  • Disembodied - Dusza celu zostaje wyrwana z jego ciała i przeniesiona do świata cieni. Po powrocie do świata śmiertelników, sfera szczątkowej energii pozostaje w świecie cieni. Cała utajona energia ofiary pozostaje w świecie cieni. W trybie heroicznym i epokowym, po powrocie do świata śmiertelników, ofiara wyzwala Fale Zniszczenia. W trybie epokowym na gracza, który po powrocie miał utajoną energię w stanie bezcielesnym, działa efekt "Zużytej duszy" (dusza ofiary jest wyczerpana i nie może wchłonąć energii grzmiących szczelin).
  • Rozszczepiona dusza - osłabione są siły obronne ofiary. Obrażenia od czarnej magii zwiększają się o 25% na 1,5 minuty.
  • Energia szczątkowa - Kiedy gracz opuszcza Świat Cieni, na jego miejscu pozostaje energia szczątkowa, która będzie okresowo emitować "Fale Zniszczenia" lub "Pierścienie Zniszczenia".
  • Pulsacja - boss wymachuje toporem, zadając fale zniszczenia losowo wybranym przeciwnikom.
  • Spawn - lekarstwa otrzymywane przez skażone cele są wchłaniane. Po wchłonięciu wystarczającej ilości uzdrowienia, wybucha "Przywołanie", uwalniając mroczną energię, która zadaje 216364 obrażeń od czarnej magii w promieniu 6 jardów.

Nieuzbrojony.

Zakuun rzuca swój topór i zaczyna generować podmuchy Obscurusa, zadając obrażenia członkom rajdu. Kiedy walczy bez broni, otrzymuje buff "Ciężka Ręka", który zwiększa jego prędkość ataku i rzutów o 30%.

  • Eksplozja Plagi - Zakuun uwalnia energię zawartą w swoim toporze. Podmuchy energii zadają 52978 obrażeń co 3 sekundy przez 30 sekund.
  • Ciężka Ręka - Szef uderza w cel, który znajduje się bliżej zamierzonego celu. Jeśli nie jest, to trafia w główny cel.
  • Seed of Destruction - Wybiera 5 celów, powodując, że po 5 sekundach uwalniają one 8 fal zniszczenia.
  • Szał - Zakuun wpada w stan szału, a jego topór tworzy podmuchy Scourge. Boss trafia w cel znajdujący się najbliżej zamierzonego celu. Jeśli nie, to on uderza w główny cel.

Taktyka na Zakuun, Lord of Scourge

Taktyka w trybie normalnym

Encounter jest pojedynczym celem, średnio dynamiczną walką. Wymaga to jednak współpracy całego rajdu. Walka ma dwie naprzemienne fazy: długą, kiedy Zakuun jest uzbrojony w swój topór, i krótką, kiedy jest nieuzbrojony. W drugiej fazie uderza na oba czołgi i sieje ziarna zniszczenia w całym rajdzie.

Gdy boss osiągnie 35% zdrowia, lub na koniec drugiej fazy ("Unarmed"), boss wpada w furię i zaczyna używać umiejętności z obu faz.

Działania rajdu są następujące:

  • Boss czołga się w centrum w fazie 1 i musi zostać wyprowadzony z dala od kryształów Scourge;
  • Umieść graczy w określonych kwadratach, aby Rumble Rifts mogły zostać wchłonięte bez względu na to, gdzie się pojawią;
  • Za każdym razem, gdy pojawią się Grzmiące Usterki, pochłoń Usterkę najbliżej bossa i pozwól, by ta na skraju korytarza zrodziła Kryształ Plagi;
  • Łatwym sposobem na śledzenie tego jest umieszczenie znacznika rajdu w każdym kwadrancie i zadeklarowanie, które Rumbling Rifts nie muszą być wchłaniane;
  • Podczas Fazy 2 czołgi nie powinny poruszać Zakuunem, jeśli to możliwe, aby inni gracze nie złapali "Ciężkiej ręki";
  • Gracze, którzy mają na sobie "Nasiona Zniszczenia" powinni uciekać od kryształów Plagi i od siebie nawzajem;
  • Gracze z odpadającą "Energią szczątkową" muszą się ustawić, aby stawić czoła "Falom zniszczenia", które nadejdą z Kryształów Obrzydliwości;
  • Czołgi powinny oszczędzać mocne sejfy osobiste, aby przetrwać "ciężką rękę" w fazie 2;
  • Uzdrowiciele powinni używać zabezpieczeń rajdu, aby odeprzeć "Blast of Scourge" w fazie 2;
  • Przesuń szefa z powrotem na środek, gdy powróci do fazy 1 ("Uzbrojony");
  • Poddaj się Bludlust/Heroism w fazie Enrage (mniej niż 35% zdrowia);

Cele klasy i roli na spotkaniu

Zbiorniki

  • Podczas fazy 1 czołgi zmieniają się, jeśli jeden z nich otrzyma debuff od Soulshattering;
  • Użyj silnych osobistych zabezpieczeń, aby przetrwać Shattering of Souls;
  • Unikaj obrażeń od Fal Zniszczenia i przeskakuj nad Pierścieniami Zniszczenia w Świecie Cieni;
  • Oddal bossa od jakiegokolwiek kryształu Scourge o co najmniej 20 metrów;
  • Podczas fazy 2 i Enrage czołgi muszą stać razem, aby dzielić obrażenia od Ciężkiej Ręki;
  • Użyj silnych osobistych zabezpieczeń, aby przetrwać Ciężką Rękę;
  • Staraj się nie ruszać bossa, a jeśli trzeba go ruszyć, upewnij się, że inni gracze nie zostaną trafieni przez Ciężką Rękę;

Szkodniki:

  • Pochłoń najbliższą Szczelinę Rumowiska, jeśli nie masz żadnej Energii Resztkowej;
  • Jeśli jesteś pod wpływem efektu Rumbleweed, uważaj, aby nie zadawać obrażeń innym;
  • Gracze z "Resztkami energii" muszą się ustawić tak, aby otrzymać "Fale zniszczenia";
  • Gracze, którzy mają na sobie "Nasiona zniszczenia" powinni uciekać od Kryształów Obrzydliwości i od siebie nawzajem;
  • Nie ruszaj się z miejsca, dopóki debuff nie wygaśnie, abyś nie wszedł w swoją falę i nie zginął;

Obcasy:

  • Używaj save'ów rajdu podczas fazy 2 i Enrage;
  • Jeśli jesteś pod wpływem efektu Callousy'ego, staraj się nie zadawać obrażeń innym;
  • Pamiętaj o tym, że obrażenia twojego rajdu w fazie 1 mogą być nieprzewidywalne;
  • Pochłoń najbliższą Szczelinę Rumowiska, jeśli nie masz żadnej Energii Resztkowej;
  • Gracze, którym spada "Energia szczątkowa" muszą się ustawić, aby podjąć "Fale zniszczenia";
  • Gracze, którzy mają na sobie "Nasiona Zniszczenia" muszą uciekać przed Kryształami Plugastwa i przed sobą nawzajem;
  • Nie ruszaj się z miejsca, dopóki debuff nie wygaśnie, aby nie wejść w swoją falę i nie zginąć;

Taktyka w trybie Heroicznym

Różnica między trybem heroicznym a normalnym: czołgi powracające z Cienistego Świata wypuszczają osiem strzał zniszczenia. W związku z tym zaleca się, co następuje:

  • Tanki powinny wybrać swoją pozycję tak, aby przy wyjściu ze Świata Cieni znajdowały się jak najdalej od kryształów Plagi;
  • Gracze powinni być przygotowani na przechwytywanie fal czołgów, aby uniemożliwić im uderzenie w kryształy Scourge;
  • Raid jako całość - a szczególnie gracze z Resztkami Energii, powinni starać się uciekać z miejsca, gdzie wracają czołgi, tak aby żaden gracz nie stał blisko i nie otrzymał obrażeń od wielu fal zniszczenia.

Zakuun, Lord of Scourge - filmik z walki

Filmik z walki z Zakuunem w trybie epokowym (mitycznym). Gildia ComCon, Static K1, Serwer Wiecznej Pieśni