Rajdy WoD, Hellfire Citadel, Cormrock

Trzecim bossem pierwszego skrzydła Hellfire Citadel jest Cormrock. Starożytny Magnaron, niegdyś władca Gorgrondu, teraz wpadł w służbę Żelaznej Hordy. Co prawda, aby go do tego nakłonić, trzeba było sprowadzić samego Gul'dana. Staremu czarnoksiężnikowi właśnie to się udało. Teraz, aby dostać się do Cytadeli, musimy walczyć z tym potworem.

Kormrok Przegląd walk

Cormrock przeskakuje z kałuży do kałuży w trakcie walki, a jego umiejętności zmieniają się w zależności od tego, w jakiej kałuży się znajduje.

Umiejętności Cormrocka

Umiejętności bossa są następujące:

  • Skok - Cormrock wyskakuje w powietrze i ląduje w jednej z kałuż. Nie wskoczy do kałuży, do której ostatnio wskoczył.
  • Energia Cienia - Cormrock wchłania Energię Ciemności, a 4 rzucone przez niego Zaklęcia Obrzydliwości zostaną wzmocnione. W trybie epokowym, z każdej kałuży, w którą wskoczył boss, pojawi się pozostałość.
  • Wybuchowa Energia - boss pochłania Wybuchową Energię, a 4 zaklęcia "Wylewające się runy", które rzuca, zostaną wzmocnione.
  • Detrimental Energy - boss absorbuje Detrimental Energy, a następne 4 użycia jego umiejętności Gripping Fingers zostaną wzmocnione.
  • Potężne Uderzenie - boss co jakiś czas uderza w ziemię, tworząc fale uderzeniowe, które zadają 40733 obrażeń wszystkim w promieniu 4 metrów.
  • Pouring Abomination - Kormrok uderza w ziemię, powodując pojawienie się kropel Dark Energy, gracz trafiony przez krople otrzymuje 94254 obrażeń od Dark Magic. Zdolność ta będzie wzmocniona, jeśli krople pochodzą z wszystkich kałuż. Jeśli ta umiejętność zostanie wzmocniona, Krople rozpryskują się ze wszystkich trzech kałuż.
  • Eksplodujące runy - Cormrock tworzy na ziemi eksplodujące runy. Jeśli nie zostaną aktywowane w ciągu 15 sekund, runy eksplodują, zadając 327828 obrażeń od ognia wszystkim wrogom. Jeśli runa zostanie aktywowana, również eksploduje, ale z mniejszą siłą - 246437 obrażeń od ognia dla tego, kto ją aktywował. W trybie epokowym, jeśli umiejętność jest wzmocniona, będzie próbowała zrodzić się w pobliżu, gdy zostanie aktywowana. Nie może się odtworzyć na istniejącej runie i nie będzie się ponownie formować, jeśli jest ostatnią pozostałą runą.
  • Chwytające dłonie - Cormrock powoduje pojawienie się pod stopami przeciwnika szeregu run, które zadają 36268 obrażeń wszystkim wrogom w promieniu trafionej ręki, która przez 3 sekundy zadaje 44107 obrażeń. Dopóki ręka nie zostanie zniszczona, ofiara jest przez nią trzymana. W trybie epokowym, jeśli ta umiejętność jest wzmocniona, z kałuży wyłania się "Ręka ciągnąca", która wciąga gracza z powrotem do kałuży.
  • "Mutująca nienawiść" - Przeciwko czołgowi, Cormrock użyje różnych umiejętności w zależności od tego, w jakiej kałuży się znajdował.
  • "Slamming" - Cormrock rzuca celem do tyłu, zadając 216264 jednostek obrażeń. Po upadku na ziemię czołg otrzymuje obrażenia proporcjonalne do odległości, na jaką leciał, i zostaje trafiony "Dotykiem Obrzydliwości".
  • "Explosive Burst" - Boss podpala ziemię pod nogami czołgu, ogłuszając go. Po 10 sekundach ziemia eksploduje i zadaje 216364 obrażeń wszystkim w promieniu 40 metrów. Ofiara zostaje trafiona przez "Sabotażowe Zmiażdżenie".
  • "Damage Crush" - Cormrock przywołuje pod stopy celu "Rękę Obrzydliwości". Ręka chwyta cel i zadaje 43278 obrażeń na sekundę, dopóki nie zostanie zniszczona. Ofiara zostaje trafiona przez Dotyk Obrzydliwości.
  • "Touch of Scourge" - Ofiara zostaje trafiona energią Scourge. Wszystkie obrażenia magiczne są zwiększone o 50%.
  • "Frenzy - Szef wpada w szał. Prędkość ataku i rzucania zaklęć zwiększa się o 30%.

Taktyka na Cormrock

Taktyka w trybie normalnym

Działania związane z najazdami są następujące:

  • Zbiornik szefa w pobliżu basenu, który chcesz, aby szef użyć następnego, krążąc wokół basenów przed powrotem do pierwszego.
  • Najprostsza droga to Ogień > Brud > Cień, ograniczając w ten sposób wylew plugastwa, z którym rajd musi sobie poradzić;
  • Po 5.40 bitwy Cormrock wpadnie w szał, zadając większe obrażenia czołgowi i częściej używając swoich umiejętności;
  • Zawsze aktywuj wszystkie wybuchające runy, jeśli runa wygaśnie sama z siebie, raid poniesie poważne szkody, aż do wipe włącznie;
  • Przyporządkuj graczy do run;
  • Zbierz się w małe uderzenia Chwytających Pięści i użyj AoE, aby je zniszczyć;
  • Damagery powinny trafić na Gripping Fists, potem na Hand of Scourge, a następnie na Cormrock;
  • Rozprosz się podczas Uderzenia Mocy i używaj save'ów rajdu do zadawania obrażeń;
  • Unikaj bąbelków podczas "Wylewu Plagi";
  • Tanki powinny się zmieniać za każdym razem, gdy jeden z nich otrzyma debuff od Blast Outburst i Slammera.

Cormrock używa swoich umiejętności w mniej więcej następującej kolejności: Eksplodujące runy > Chwytające palce > Wylew plagi, ale zaczyna od tej, która jest wzmocniona. Każda abecadło ma swój własny kuldown, co oznacza, że kolejność może zostać przerwana przez drugie użycie wzmocnionej umiejętności. Zawsze używa wzmocnionej zdolności przed przejściem do następnej puli.

Kolejnośćenergii wybuchu: Rozszerzone runy wybuchu, Potężne uderzenie, Zaciskające się palce, Rozszerzone runy wybuchu, Potężne uderzenie, Wylew plagi.

Kolejność Szkodliwej Energii: Zaciskające Pięści, Potężne Uderzenie, Wylanie Zła, Potężne Uderzenie, Szarpnięcie Pięści.

Kolejność Energii Cienia: Uciążliwe Wylanie Deprawacji, Potężne Uderzenie, Chwytające Palce, Potężne Uderzenie, Uciążliwe Wylanie Deprawacji.

Zadania Encaunter.

Zbiorniki:

  • Zbiorniki szefa w pobliżu basenu, który chcesz, aby szef użyć następny;
  • Nie goń szefa, gdy wskakuje do basenu - kałuże są szkodliwe;
  • Kiedy Szef wskakuje do basenu odwróć go tak, aby mile nie stały w kałuży;
  • Użyj osobistych zabezpieczeń, aby zmniejszyć obrażenia zadawane przez Slam, Explosive Discharge, Damage Crush;
  • Jeśli tank otrzyma debuff od którejś z tych umiejętności, inny tank musi przejąć bossa;
  • Kiedy nastąpi "Explosive Discharge", zabierz bossa 40m od promienia wybuchu;
  • Kiedy Kromrock jest pod wpływem Shadow Energy, ustaw go tak, aby "Slam" nie wrzucił cię z powrotem do basenu;
  • Staraj się unikać Wylewu Plagi i Wzmocnionego Wylewu Plagi, aby uciec do Runy Podmuchu, jeśli masz cd redukcji obrażeń.

Szkodniki:

  • Użyj cd redukcji obrażeń dla AoE Chwytających Palców i Ciągnących Palców;
  • Zbierz się w Zaciskające Pięści i użyj AoE, aby je zniszczyć;
  • W porę uwolnij czołg z Detrimental Crush;
  • Używaj osobistych save'ów podczas aktywacji "Eksplodujących run", szczególnie podczas "Potężnego uderzenia";
  • Przydzieleni gracze powinni aktywować runy, celując w środek pentagramu, który tworzą;
  • Rozprzestrzeniać się na "Powerful Strike";
  • Unikaj obrażeń od "Outpouring of Scourge" i "Enhanced Outpouring of Scourge".

Uzdrowiciele:

  • Użyj save'ów rajdu na Potężne Uderzenie, Chwytające Palce lub Ciągnące Palce, zwłaszcza gdy te abilery nakładają się na siebie;
  • Za każdym razem, gdy Cromrock wskakuje do basenu, raid otrzymuje obrażenia - w tym czasie podnieś poziom efektów AoE;
  • Ci gracze, którzy aktywują runy, szczególnie te wzmocnione, wymagają znacznego debuffingu;
  • Zbierzcie się razem na Chwytających Zasłonach lub Ciągnących Zasłonach, aby obrażenia mogły was znokautować;
  • Unikaj obrażeń od Wylewu Plagi i Wymuszonego Wylewu Plagi.

Taktyka w trybie Heroicznym

Mechanika walki jest taka sama jak w trybie normalnym

Taktyka w trybie epokowym

W trybie epokowym jest jeszcze jedna dodatkowa mechanika: rozbryzgi z kałuż pozostawiają ślady stóp. Odciski stóp pozostaną na ziemi, dopóki boss nie wskoczy do następnej kałuży. Tylko część platformy będzie wolna od tych śladów, gdy nastąpi rozprysk. Ślady stóp zadają umiarkowane obrażenia, ale ta mechanika może doprowadzić do poważnych kłopotów, jeśli nałożą się na nią inne, np. runiczny wybuch.

Za każdym razem, gdy Kormrok wskoczy do kałuży, gracze powinni rozłożyć się na środku pomieszczenia, tak aby było wystarczająco dużo wolnej przestrzeni, aby uniknąć trafienia przez którąś z umiejętności atakujących.

Dodatkowo, energie Cienia, Wybuchu i Obrażeń wzmacniają cztery kolejne rzuty powiązanych umiejętności bossa (zamiast dwóch):

  • Cormrock używa wzmocnionej umiejętności dwukrotnie przez 2 minuty - najpierw, gdy ma okazję jej użyć i po skoku;
  • Oznacza to, że jeśli rajd dotrze do trzeciego skoku, wszystkie umiejętności bossa zostaną wzmocnione;
  • Kolejność umiejętności może być zmieniona;
  • Shadow energy powinien być trzecim wzmocnieniem - wtedy nie będziesz musiał się zmagać z Outpouring of Scourge w dwóch fazach.