Rajdy WoD, Hellfire Citadel, Despotic Velari

Dla tych, którzy zapomnieli o historii, jest to przypomnienie. Drenajczycy i Airedarianie są blisko spokrewnieni. Różnica polega na tym, że Dreneńczycy nie przyjęli daru Sargerasa i uciekli przed jego gniewem, podczas gdy reszta współplemieńców stała się częścią Płonącego Legionu. Despotyczna Velari jest jedną z potężnych Aedari, zaprzysiężoną swojemu nowemu władcy i wznoszącą się na wyżyny w nowej hierarchii władzy.

 

Przegląd walki z Despotycznymi Velari

Walka podzielona jest na kilka faz, w zależności od ilości zdrowia, jaką posiada boss.

  • Velari rozpoczyna walkę będąc pod wpływem Aury Tłumiącej. Po utracie 10% zdrowia przywołuje Pradawnego Punishera, który pomaga jej w walce.
  • Przy 70% zdrowia Velari zmienia swoją Aurę na Aurę Pogardy. Przy utracie 10% zdrowia Velari przywołuje Pradawnego Freshadowera, który przywraca jej zdrowie.
  • Gdy osiągnie 40%, ponownie zmienia swoją aurę, zmieniając ją na "Aurę złości". Gdy straci 10% zdrowia, wzywa na pomoc Starożytnego Suwerena, który wzmocni jej obronę.

Umiejętności Despotycznej Velari

  • Edict of Condemnation - "Edict of Condemnation" zadaje 606528 jednostek obrażeń od mrocznej magii, rozdzielanych między trafionych graczy. Ten debuff zadaje obrażenia co 3 sekundy przez 9 sekund. W trybie epokowym zmniejsza prędkość ruchu celu o 70%.
  • Złośliwy dotyk - otacza cel aurą złośliwej magii, pochłaniając 972467 jednostek przychodzącego leczenia. Jeśli ten debuff zostanie rozproszony, jego resztki zostaną przekazane innemu graczowi. W trybie epokowym, co dwie sekundy zadaje 15% obrażeń od mrocznej magii.
  • Seal of Decay - ataki Melee mogą z pewnym prawdopodobieństwem przekląć cel mroczną magią, osłabiając otrzymywane leczenie i absorpcję obrażeń o 10% na 18 sekund. Efekt ten jest kumulatywny.

Faza 1: Tłumienie

Boss emituje "Aurę Tłumienia", która zadaje 10585 obrażeń od czarnej magii graczom, którzy są w ruchu. Efekt ten wzrasta wraz z upływem czasu. Podczas trybu epokowego aura pozostaje aktywna, ale staje się słabsza na koniec fazy walki.

  • Unicestwiający Cios - Wykonuje atak sektorowy, który zadaje 165 000 obrażeń od ognia graczowi, którego dotyczy. Wszyscy gracze trafieni tym atakiem tworzą pod sobą żarzący się płomień. Tworzy 1 ładunek skażonej energii. "Burning Flame" - tworzy efekt w miejscu, w którym stał gracz. Po krótkim czasie miejsce to eksploduje, zadając 55156 obrażeń od ognia graczom w promieniu 2 metrów i wyrzucając ich w powietrze.
  • Piekielna burza - gracze zostają pochłonięci przez płomienie, zadając powtarzające się 42924 jednostek obrażeń celom i osobom znajdującym się w odległości 2 metrów od nich. Wszyscy trafieni nim gracze otrzymują efekt Płonącego Płomienia. Tworzy 3 ładunki skażonej energii.
  • Ancient Punisher - Add-drop pojawia się, gdy zdrowie bossa spadnie do 90%. Punisher używa umiejętności Punisher's Onslaught i następującej amunicji:
  • Roaring Flames - gracze trafieni przez Punisher's Onslaught otrzymują 30363 jednostek obrażeń od ognia. Wszyscy gracze tworzą efekt Płonącego Płomienia.
  • Płonący płomień - efekt powstaje w miejscu, w którym stał gracz. Po krótkim czasie miejsce to eksploduje, zadając 55156 obrażeń od ognia graczom znajdującym się w promieniu 2 metrów i wyrzucając ich w powietrze.

Faza 2: Pogarda

Faza rozpoczyna się przy 70% zdrowia bossa. Velari zmienia swoją aurę i przywołuje innych uzależnionych. W trybie epokowym aura jest kontynuowana, ale osłabnie pod koniec tej fazy walki.

  • Aura Pogardy - gracze nie mogą uzupełnić swojego zdrowia o 80% maksymalnego zdrowia. Efekt ten wzrasta wraz z upływem czasu.
  • Corrupted Shadows - Rozbija cel 62,363 obrażeń od Dark Magic i powoduje Tainted Explosion. Tworzy 1 ładunek skażonej energii. "Tainted Blast" - gracze trafieni przez "Tainted Shadows" zadają dodatkowo 56372 jednostek obrażeń w promieniu 5 metrów innym graczom.
  • Purge - Przeklina losowo wybranego gracza, powodując, że Spoiled Shadows zadaje obrażenia celom dotkniętym przez Purge. Daje odporność na Tainted Blast. Tworzy trzy ładunki skażonej energii.
  • Ancient Harbinger - Dochodzi do 60% zdrowia bossa i zaczyna leczyć go Harbinger Cure (czar może zostać przerwany).

Faza 3: Złośliwość

Faza rozpoczyna się przy 40% zdrowia bossa. Aura zmienia się na "Aurę złości" - gracze zadają o 20% więcej obrażeń i otrzymują o 10% więcej obrażeń przychodzących. W trybie epokowym aura jest kontynuowana, ale osłabnie pod koniec tej fazy walki.

  • Despot's Bastion - zadaje 47817d obrażeń od mrocznej magii obecnemu celowi i innym wybranym celom, pozostawiając pod ich stopami obszar "Ruined Ground", który zadaje 20945d obrażeń od mrocznej magii wszystkim graczom w obszarze działania raz na sekundę.
  • Hammer of the Despot - zadaje 39854 obrażeń od ognia wszystkim graczom i odrzuca ich do tyłu. Ponadto wydziela płomień, który zadaje 14958 obrażeń od ognia co 2 sekundy przez 8 sekund. Tworzy 3 ładunki skażonej energii.
  • Ancient Overlord - pojawia się przy 30% zdrowia bossa i pomaga jej. Otacza ją bariera ochronna, która redukuje obrażenia o 90% na 20 sekund.

Taktyka na despotycznych Velari

Taktyka w trybie normalnym

Spotkanie jest dość proste, ale wymaga szybkiej reakcji raidu. Walka składa się z trzech faz, które rozpoczynają się w zależności od poziomu zdrowia bossa:

Faza 1 trwa do 70%;
Faza 2 trwa od 70% do 40%;
Faza 3 od 40%.
 

  • Zaznacz miejsce, do którego będziesz uciekał w Edykcie Skazania i drugie miejsce, do którego będziesz uciekał w Fazie 2 z "Czcionką Łupów"; pomiędzy tymi miejscami powinno być co najmniej 5 metrów;
  • Tank Velari na pozycji startowej, tak aby range-dd's i healerzy mieli najwięcej miejsca do rozłożenia się;
  • Pozostaw wolną centralną oś pomieszczenia, aby ustawić Cios Anihilacji;
  • Odwróć Pradawnego Punishera, aby uniemożliwić mu zadanie obrażeń od Onslaught Punishera;
  • Podczas Fazy 1 gracze powinni skupić się na zadawaniu obrażeń Velari, pasywnie tnąc i punktując piekielnych;
  • Velari musi przejść do Fazy 2 przed zastosowaniem Edyktu Przekonania (2. minuta walki);
  • Przed wprowadzeniem Velari do Fazy 2 musisz szybko zniszczyć Pradawnego Punishera;
  • Ancient Harbinger musi zostać szybko zabity, a jej zaklęcie, które leczy bossa musi zostać przerwane;
  • Gracze z Łupieżcami powinni zgromadzić się w wyznaczonym obszarze, a gracze z Łupieżcami Cienia powinni unikać uderzania innych graczy Łupieżczym Podmuchem;
  • Natychmiast przełącz się na Starożytnego Władcę, gdy ten wyskoczy w Fazie 3;
  • Zbierz się w jednym kwadracie pomieszczenia i przemieszczaj się, gdy Bastion Despoty pozostawia po sobie "Skażoną Ziemię";

Wyzwania klasowe i fabularne na Encaunterze

Zbiorniki:

  • Tanki powinny zmienić się po 2-3 stosach Seal of Decay;
  • Użyj buffów zmniejszających obrażenia na Piekielną Burzę, Aurę Tłumienia, Zepsute Cienie i Bastion Despoty;
  • Kiedy Addon się pojawi, zatankuj go w pobliżu bossa, aby otrzymał pośrednie obrażenia od Cleaves;
  • Odeprzyj Pradawnego Punishera przed jednostkami milicji;
  • Przerwać leczenie Bossa Harbingerem w Fazie 2;

Damagers

  • Wybuchy soli na Pradawnym Harbingerze i Pradawnym Władcy;
  • Podczas Fazy 1, multidotuj i rozwal Overlorda, ale skup obrażenia na Velari, abyś mógł ją wprowadzić do Fazy 2 w ciągu 2 minut;
  • Jeśli jesteś pod wpływem "Ciosu zagłady", przenieś się do strefy wolnej od graczy, aby inni gracze nie odnieśli obrażeń;
  • Jeśli masz na sobie Edict of Conviction, odsuń się od rajdu i użyj osobistych save'ów, aby zmniejszyć obrażenia;
  • W Fazie 2 priorytet celu: Starożytny Harbinger > Velari;
  • Przerwij leczenie szefa z Harbingerem tak często, jak to możliwe;
  • Jeśli masz na sobie Spaczone Cienie, odsuń się od innych graczy;
  • Jeśli masz na sobie Spoilsports, wycofaj się do wcześniej ustalonego miejsca;
  • Priorytet celu w Fazie 3: Starożytny Władca > Velari;
  • Jeśli masz przy sobie Bastion Despoty, uciekaj szybko przed Spoiled Ground;

Hilts:

  • Nie odrzucaj "Złośliwego dotyku", jeśli gracz umrze, zanim zdążysz wyleczyć efekt;
  • Użyj silnych, pojedynczych ataków, aby leczyć się Złośliwym dotykiem;
  • Bycie pochłoniętym nie zmniejszy efektu Malicious Touch, ale uchroni cię przed niepotrzebnymi obrażeniami;
  • Użyj wewnętrznych cooldownów na czołgach z dużą ilością Seal of Decay w połączeniu z innymi umiejętnościami bossa;
  • AoE Rebound będzie potrzebne w 1. fazie Infernal Storm, ale jeśli gracze będą się odpowiednio poruszać, raid save'y nie będą potrzebne;
  • Użyj zabezpieczeń przed najazdem na Edict of Conviction;
  • Jeśli jesteś pod wpływem "Ciosu zagłady", przenieś się do strefy wolnej od graczy, aby inni gracze nie otrzymali obrażeń;
  • Jeśli jesteś pod wpływem ataku "Łupy Cienia", odsuń się od innych graczy, aby zapobiec obrażeniom; jeśli jesteś pod wpływem ataku "Łupy Cienia", odsuń się od innych graczy;
  • Jeśli masz przy sobie Spoilsports, wycofaj się do wyznaczonego wcześniej miejsca;
  • Priorytet celu w Fazie 3: Starożytny Władca > Velari;
  • Jeśli masz przy sobie Bastion Despoty, szybko uciekaj przed Spoiled Ground;

Taktyka w trybie Heroicznym

Na heroicznym poziomie trudności, kiedy pojawia się któryś z trzech rodzajów Piekielnych Pustkowi, natychmiast rzuca Abilkk, który zadaje graczom obrażenia i odrzuca ich do tyłu. Dzieje się to niezależnie od tego, gdzie stoi gracz i jest najbardziej niebezpieczne w fazie 1, gdy gracze przemieszczają się tam, gdzie powinni.

Dodatkowo, za każdym razem, gdy przerwiesz debuff bossa za pomocą Harbingera, jego następny rzut będzie o 15% szybszy. W końcu rzut staje się zbyt szybki, aby go przerwać.

Nie ma większych zmian w taktyce w porównaniu z normą.